joi, 12 septembrie 2013

Semintele CHIA.

Au un continut nutriţional ridicat. Contin pana la 25% acizi graşi Omega 3, proteine si fibre.
Sunt considerate sursa perfecta de hrana. 30 de grame de seminţe de chia contin 4 grame de proteine, 9 grame de grasimi si 11 grame de fibre.  Nu contin gluten.


Beneficiile consumului de SEMINTE CHIA:
- confera senzatie de satietate si ajuta in curele de slabire
- confera energie si intareste sistemul imunitar
- previne aparitia diabetului
- ajuta digestia
- previn aparitia bolilor gastrointestinale
- previn aparitia afectiunile cardiovasculare
- combat tulburarile de somn
- stimuleaza relaxarea organismului
- previn aparitia cancerului
- au proprietati antiinflamatoare
- imbunatesc functiile creierului
- impiedica imbatranirea prematura a organismului si sporesc longevitatea
- intaresc oasele si previn osteoporoza

Cum consumam CHIA:
Se pot adauga in iaurt dimineata, singure sau impreuna cu cereale.
Se pot adauga in băuturi (apă sau limonadă), sucuri de fructe sau smoothies.
Se pot asauga in supe, in sosuri, in garnituri, in salate, in budinci si deserturi.
Se pot adăuga in paine sau alte produse de panificatie, biscuiti, briose sau alte prajituri.

SITE SANOVITA.RO:


Consumate crude sau prajite, intregi sau macinate in amestecuri de salate,  cereale cu lapte ori sucuri naturale, aceste seminte sunt o sursa excelenta de fibre, proteine, acizi grasi esentiali Omega-3 si Omega-6, antioxidanti, vitamine, minerale si aminoacizi. Au proprietati ce previn imbatranirea precoce, iar o lingura de seminte asigura energia unei persoane pe durata intregii zile. Sunt utile diabeticilor, avand un indice glicemic mic, dar si atletilor pentru rezistenta si hidratare.



De ce sa consumam CHIA:
1. Nu contine gluten. 2. Are un continut bogat de fibre, este benefica pentru digestie si ajuta  in cazul bolilor gastrointestinale.
3. Contine 20% Omega 3, fapt care face semintele chia un super-aliment, extrem de bune pentru inima si creier. Chia contine de 8 ori mai mult Omega 3 decat somonul!
4. Contine 20% proteine.
5. Contine 8 aminoacizi esentiali.
6. Bogata in antioxidanti, mai bogata decat afinele.
7. Contine de 5 ori mai mult calciu decat laptele.
8. Contine de 7 ori mai multa vitamina C decat portocalele.
9. Contine de 3 ori mai mult fier decat spanacul.
10. Contine de 2 ori mai mult potasiu decat bananele.
11. Benefica si recomandata pentru o piele santoasa, par si unghii rezistente.
12. Echilibreaza nivelul zharaului din sange. Consumul este benefic in cazul persoanelor bolnave de diabet.

CHIA poate sa inlocuiasca oaule in alimentatia raw-vegana.
Nutritionistii recomanda consumul a 15 - 20 g (~ o lingura de supa) pe zi.
Se consuma cu multa apa sau lichide. 

SURSE 
sursa: sfatulmedicului.ro
link: http://www.sfatulmedicului.ro/Remedii-naturiste/beneficiile-uimitoare-ale-semintelor-de-chia_11668 
sursa: ligiapop.com 
link:http://ligiapop.com/2012/08/07/semintele-de-chia-miracolul-aflat-intr-o-samanta/ 
sursa: andreearaicu.ro 
link: http://www.andreearaicu.ro/sanatate/nutritie/hrana-vie/semintele-de-chia-sunt-ingredientul-minune-in-dieta-raw 
sursa: gustos.ro
link:http://www.gustos.ro/articole/sa-mancam-sanatos/semintele-de-chia-alimentul-minune.html 
sursa: thewellnesswarrior.com.au
link: http://www.thewellnesswarrior.com.au/2012/08/13-awesome-reasons-to-eat-chia-seeds-every-day/ 

(food story.ro)

DE UNDE CUMPAR ?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu